2017. november 6., hétfő

Lassagne hús nélkül

Ebben az ételben a húst gombával helyettesítettem, plusz tölteléknek pedig egy ricottás spenót került bele.
 Hozzávalók 6 főre: a tésztához 3 db tojás, 20 dkg fehér liszt, 10 dkg zabliszt. A töltelékekbe : 50 dkg spenót, 25 dkg ricotta, 1 doboz darabos paradicsom konzerv, 25 dkg gomba, hagyma, fokhagyma, 1 db sárgarépa, a besamelhez vaj, liszt, tej. Fűszerek, só bors, oregano, bazsalikom, szerecsendió, olíva olaj. A tetejére reszelt sajt került.
Elkészítése: először a tésztát gyúrjuk össze, mert pihenni kell a nyújtás előtt fél órán keresztül. Nekem szép nagy tojásaim voltak, így nem kellett vizet használnom, de akinek kell, az tegyen bele. Összegyúrtam a tésztát, amíg gyurma állagú nem lett, folpackba csomagoltam és hagytam pihenni.
A gombát megtisztítottam, összevágtam apróra, ugyanígy a hagymát és a fokhagymát is. A sárgarépát megtisztítottam és lereszeltem. Egy serpenyőbe öntöttem egy kevés olajat, majd a hagymát, fokhagymát és sárgarépát odatettem pirítani. Amikor már megpuhult, felöntöttem a konzerv paradicsommal, fűszereztem és főztem még együtt kb 20 percet. Közben a spenótot és megtisztítottam a vastag levélnyéltől, mostam, lecsöpögtettem. Egy másik edényben kevés olajon megfuttattam, amíg össze nem esett, majd fűszereztem sóval, fehér borssal és szárított fokhagymával. Amikor kihűlt kissé, hozzátettem a ricottát és egy villa segítségével jól elkevertem. A besamelt a szokásos módon elkészítettem, vajban megfuttattam a lisztet, majd adagonként hozzáöntöttem a tejet is, csomómentesre kevertem. Sóztam és egy kevés szerecsendiót is reszeltem bele. Miután mindennel elkészültem, jöhetett a tészta kinyújtása. 3 egyforma darabra vágtam a téglalap alakra formázott tésztát, majd a tésztagép segítségével vékonyra nyújtottam. Azért választottam ezt a módszer, mert így már eleve szalagokat kapok, amit utána könnyen formára tudok darabolni, másrészt pedig a gép valóban egyenletesre nyújtja a tésztát. Itt következett a dilemmám, főzzem-e ki előre a tésztát, vagy bízzam a sütőre? Döntöttem, előfőzöm, de éppen hogy. Mivel ebben nem volt eddig túl sok rutinom, így nem egyesével terítettem ki a lapokat egy konyharuhára, miután kiszedtem a vízből, össze is ragadt alaposan, meg kellett dolgoznom a végeredményért. :) Azzal vigasztaltam magam, hogy a rétegek utána már úgysem látszanak :) Egy tűzálló edény aljára tettem egy kevés besamelt, majd rá egy sor tésztalapot, arra pedig az első réteg paradicsomos szószt. Aztán ismét besamel, majd paradicsomos szósz került a tésztalapok közé, majd jött egy réteg a ricottás spenótból, a végét paradicsomos szósz és besamel zárta. A tetejét jól megszórtam reszelt parmezán és narancs színű cheddar keverékével és 180 fokos sütőben fél órát sütöttem. Legközelebb meg fogom próbálni úgy is, hogy nem főzöm elő a tésztát, szerintem úgy is jó lesz. :) Eddig mindig a kész bolti lapokat használtam, de most úgy gondoltam, hogy én is tudok ilyent csinálni.

2 megjegyzés:

Verus írta...

Sztem se fozd meg elore legkozelebb, en sosem csinalom, es atsul frankon ��

Lazac írta...

Köszi szépen a hozzászólást, igen legközelebb már nem fogok a kifőzéssel bajlódni. Akkor biztosan a rétegeket is szebben tudom majd egymáson elrendezni. Ízre tökéletes volt.:)