2015. április 7., kedd

skót tojás

Kacérkodtam a gondolattal már egy ideje, de most Húsvétkor került csak sor a megvalósítására, mivel ezt az étel sem jó elkészíteni 1 főre. Szerencsére ünnepeken együtt van a család, így már megéri nekilátni. A recept innen való, a mennyiséget azonban megszoroztam néggyel.
Hozzávalók: 16 db tojás, 90 dkg darált hús, egy egész tojás, só, bors, 3 ek.parmezán sajt, 4 tk.Worcestershire (vuszter) szósz, petrezselyemzöld, a panírozáshoz tojás és zsemlemorzsa, a sütéshez olaj.

Elkészítése: A tojásokat héjában megfőzzük, majd hagyjuk kihűlni. A darált húst összedolgozzuk a tojással, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a szószt, az apróra vágott petrezselyemzöldet és végén a parmezán sajtot. ( tudom az eredeti recept ezt nem írja, de én szeretem) Ezzel beburkoljuk a kihűlt, majd megtisztított tojásokat, beleforgatjuk felvert tojásba és zsemlemorzsába, majd hagyjuk 2 órán keresztül hűvös helyen pihenni. Forró olajban kisütjük. Melegen és hidegen egyaránt finom.

4 megjegyzés:

1 írta...

Elkészítendő listára felvettem :)

Lazac írta...

jól teszed, nagyon ízletes :) salátával komplett ebéd.:)

Marika néni írta...

vhová írtam, hogy én strucctojásként ismerem )))

Lazac írta...

tudom, hozzám, csak a másik helyre :)