2012. szeptember 19., szerda

Hirtelen felindulásból

A mai ebédem, hirtelen felindulásból keletkezett kb 15 perc alatt.
Történt az, hogy kivettem hétfő reggel a mélyhűtőből egy csomag csibemellnek látszó ( soha nem írom rá mi van a csomagban, mivel általában csibemellet veszek) kisebb fagyasztékot. Vettem gombát is, meg főzőtejszínt is, hogy na majd én csinálok magamnak jól, tejszínes gombás csirkét.
Aztán hétfőn este későn mentem haza, teljesen elfeledkeztem a húsról, és mivel keddre volt ebédem ( halászléra voltam hivatalos) nem is gondoltam arra, hogy nekem főznöm kellene. Tegnap a munkából nem hazamentem és persze teljesen váratlanul ott is maradtam éjszakára. :)
Reggel, otthon, kissé félve néztem meg a húst, de kutya baja nem volt, azon kívűl, hogy nem csibemell, hanem darált pulykahús volt a csomagban. :):)
Hirtelen felindulásból alkottam a következő, neve nincs ételt, aminek a "Hirtelen felindulásból" címet adtam.
Hozzávalók: egy csomag tévedésből felengedett pulyka darálthús, kb 20 dkg, 2 közepes burgonya, 1 fej sonkahagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 db szintén elfeledett, hűtőben meglapuló Q10 hiányos ( azaz ráncoska) alma, só, frissen őrölt bors, kurkuma, őrölt római kömény, 1 kanál olíva olaj.
A darálthús adott állagú, a hagymát félkörívesre vágtam, a fokhagymát ellapítottam, apróra vágtam, a burgonyát szintén félkörívesen felszeleteltem, kb 2 mm vastagságúra, az almát negyedekbe vágtam.
Az egészet megsütöttem forró serpenyőbe, minimális olajon, fűszereztem.
Meglepően finom lett :)

4 megjegyzés:

Marika néni írta...

ha nem olvasom el receptet akkor első látásra brassóinak tűnik))), hirtelen)))

Lazac írta...

na most hogy mondod, tényleg brassóira hajaz:):)
a római kömény, kurkuma és alma miatt kissé keleties íze lett, de én szeretem :):)

Ircsike írta...

Így születnek a jó dolgok!:)

Lazac írta...

igen :):) azért is posztoltam be, mert ilyent még eddig nem csináltam és finom lett :)