2012. június 9., szombat

spenótos leveles

Hozzávalók: 2 csomag leveles tészta, 25 dkg spenót, 20 dkg feta sajt, 2 dl tejföl, 3 tojás, só, bors, szerecsendió, 1 tojás a lekenéshez. Így szól az eredeti recept a Stahl konyhából. Mindezt pite formában kellett volna, sütni...na az sem állt rendelkezésre, itthonról meg elfelejtettem elvinni.
Az én változatomban a maradékok felhasználása, ill. a kapott alapanyagokkal történő variálás volt :) Nekem kb fél kilónyi spenótom volt, így kicsit több lett benne a zöld anyag. :)
Volt itthon még kb 20 dkg ricotta (ez helyettesítette a tejfölt), és nem kaptam fetát sem, helyette krém fehér sajtot vettem. Én még egy kevés porított fokhagymával is fűszereztem, nekem a spenót elbírja az ilyen fajta fűszerezést is. A többi hozzávaló maradt. :)
Elkészítés : a sütőt előmelegítettem 170 fokra. A pités tálat ( jelen esetben sültes tál) olajjal vékonyan kikentem, majd belefektettem az egyik lap leveles tésztát. Elsimítottam a tálban, a sarkokban és az alján. Majd az összes hozzávalót botmixerrel pürésítettem, és tésztalap tetejére öntöttem. Ezt követően rátettem a másik lapot, megszurkáltam villával, megkentem felvert tojással és 30-35 perc alatt megsütöttem. Melegen is szeletelhető, de hidegen is finom.

Nincsenek megjegyzések: