2009. október 5., hétfő

kókusztejben főtt rizs


Mostanában NatGeon esténként Világkonyha van..ott láttam ezt a nagyon finom és ízletes rizst. A csuda gondolta volna, hogy a maláj konyha egyik remeke. Gondoltam kipróbálom, mert minden alkotóelemét szeretem :)
A rizst kétszer is ki kell mosni főzés előtt, hogy a keményítőt kioldjuk belőle. Aztán a hagyományos módon megpirítjuk, majd víz helyett kókusztejjel öntjük fel, és húsleves alaplével. ( Naná, hogy kockából csináltam ) Megsózzuk, borsozzuk és kurkumát is teszünk hozzá, hogy szép színe legyen.
Pirított padlizsánt készítettem hozzá, fokhagymával, kakukkfűvel.
Azt hiszem ilyen recept már van itt, de azért leírom, mert nagyon gyorsan lehet elkészíteni.
A padlizsánt felkarikázom, majd olajat hevítek egy serpenyőben, és beledobom a padlizsánt. Nagyon hirtelen magába szívja az olajat, de nem kell aggódni, ahogy sül, ismét képződik zsiradék alatta. Megsózom, majd összezúzott fokhagymát adok hozzá, borsozom, és a végén belekeverek pár levél kakukkfüvet, amit frissen szedtem az erkényen lévő kis mediterrán kertemből.

4 megjegyzés:

gondaanyu írta...

Olyan konzervdobozos kókusztejjel csináltad ?

Lazac írta...

gondaanyu

olyannal:):)

Ircsike írta...

Na azert csak ki kell probalnom ezt is, mert remekul hangzik!:)

Lazac írta...

Ircsikém!

Egészen más íze lesz a rizsnek..finom krémesen lágy :):):)