2018. augusztus 11., szombat

szilvás krémes

Előrebocsátom, hogy nem egy fotogén süti, viszont nagyon finom.:) Érdemes elkészíteni, és egy pici odafigyeléssel, szebb kép is készíthető róla, bár én az élvezeti értéket előbbre tartom, mint azt, hogy mutasson is jól.:)
Hozzávalók: 2 csomag leveles tészta, vagy 2 db kész krémeslap, vagy ha valaki nagyon profi, akkor süssön 2 db krémeslapot. :) Én leveles tésztát használtam. 500 gr finomszemcséjű túró, 300 gr zsíros tejföl, 200 gr 30 %-os állati tejszín, 1 bio citrom reszelt héja, 150 gr porcukor, 2 cs vaníliás cukor, 20 gr zselatin, 100 ml víz, 1 cs aszalt szilva.
Elkészítése: A leveles tésztát csomagoljuk ki és süssük meg mindkét lapot, de az egyiket előre vágjuk fel a süti méretének megfelelő kockákra. Én kissé nagyobbra vágtam, legközelebb erre is figyelek.
Süssük elő a lapokat, 200 fokos sütőben 15-15 perc alatt szép pirosra sülnek.
Keverjük ki a túrót, tejfölt, a porcukorral és a vaníliás cukorral. Adjuk hozzá a citromhéjat is. A vizet forraljuk fel, majd vegyük le a lángról, állandó keverés mellett öntsük bele a zselatint és keverjük amíg el nem olvad teljesen. Hűtsük langyosra, majd adjuk a túrós krémhez. Vágjuk össze az aszalt szilvát, azt is tegyük a krémünkhöz, majd verjük fel a tejszínhabot és óvatosan forgassuk bele a töltelékbe. Tegyük tálcára az egészben hagyott krémes lapot, kenjük rá egyenletesen a túrós tölteléket, majd fedjük be a méretre vágott lapokkal. Tegyük hűtőbe pár órára, vagy egy éjszakára. Tálalás előtt szórjuk meg porcukorral.

3 megjegyzés:

Kovakövi Vilma írta...

Azt szeretném kérdezni, hogy a levelestésztát meg kell-e kenni tojással vagy bármi mással sütés előtt, vagy csak natúr kell megsütni?

Lazac írta...

Én semmivel nem kentem meg, ellenben jól megböködtem villával, hogy ne púposodjon fel :)

Kovakövi Vilma írta...

Ó, köszönöm! :) :*