2019. január 25., péntek

Egyszemélyes ebéd

Ma kényeztető napot tartok, mindenféle szempontból. Szabin vagyok, itthon vagyok, kényelmesen telik a napom és még ebédet is főztem magamnak, kényeztetőt. :) Kéksajt mártásban csirkemell, széles metélttel.
 Hozzávalók 1 személy részére: 1 fél csirkemell, 1 gerezd fokhagyma, 50 gr kéksajt, 50  ml tejszín, 1 ek olívaolaj, só, petrezselyemzöld,bors, annyi tészta, amennyi belefér a mutatóujjunk és a hüvelykujjunk közötti résbe, amikor összezárjuk a két ujjunkat.
Elkészítése: a tésztavizet tegyük oda forrni. Közben egy másik serpenyőbe kezdjük el pirítani a csirkemell darabokat, majd tegyük hozzá a fokhagymát is apróra vágva. Kevergessük pár percig, enyhén sózzuk ( a sajt is sós) majd szórjuk meg borssal. Morzsoljuk rá a kéksajtot, öntsük hozzá a tejszínt és forraljuk össze. Főzzük ki a tésztát, szűrjük le, öntsük rá a mártásos csirkét és szórjuk meg petrezselyemzölddel. Együk meg :)

4 megjegyzés:

a mesélő írta...

Szuper, de szerintem az én ujjaim közé simán befér egy csomag tészta:))

Lazac írta...

Akkor ha O betűt formálsz a hüvely és mutatóujjaddal? :o
Á, nem hiszem én azt! :) Próbáld csak ki, de ha ebben nem bízol, akkor a tésztakiszedő kanál kisebb lyuka a mérce. :):) Igaz, az spagettire van tervezve, nem széles metéltre. Jobb ez az ujj mérce. :)

Gyöngykaláris írta...

Ööö... kéksajtot hol keressek? Azt se tudom, mi az (szégyelli-magát-szmájli)

Lazac írta...

Krikszi, van a LIDL-ben is, meg az Aldiban is. Gorgonzola néven keresd, ha nem szeretitek az erőteljes ízt, akkor a "dolce"-t javaslom.